Szúdoku megoldás-WPF-cd - Programozás tanítása

Tartalomhoz ugrás
Szúdoku feladat megoldása

c) feladat

A kezdőállapot gépelése közben a rögzítésre szolgáló mező alatt egy címkében folyamatosan jelezzük, hogy hány karakter lett beírva!
A szövegbeviteli  mezőben történő változás figyelésére a TextChanged nevű eseménykezelőt kell regisztrálni. A korábban megismert módszerrel létrehozzuk a szükséges metódust. Abban lekérjük a feladvány beviteli mezőjének aktuális hosszát, amit értékül adunk a direkt erre a célra felvett Label Content tulajdonságának.
Amennyiben eddig még nem tettük meg, el kell nevezni a szóbanforgó Label-t. A neve legyen lblHossz !
Hosszváltozás jelzése
A cimke megkapja a beírt feladvány aktuális hosszát.

d) feladat

Az „Ellenőrzés” feliratú gombra kattintva ellenőrizzük, hogy a kezdőállapot hossza a méretnek megfelelő-e! Ha a feladvány hossza a kiválasztott méretnek megfelelő, akkor az „A feladvány megfelelő hosszúságú!” üzenetet jelenítse meg felugró ablakban! Ellenkező esetekben „A feladvány rövid: kell még # számjegy!”, vagy „A feladvány hosszú: törlendő # számjegy!” üzenetek közül jelenítse meg az oda megfelelőt, benne a # jel helyén a megfelelő számértékkel!
Feladvány ellenőrzése
A nyomógombot elnevezzük btnEllenorzes-nek és hozzárendeljük a Click eseménykezelőt. Ezt követően kiolvassuk a feladathoz szükséges két adatot, a négyzet méretét és a beírt feladvány hosszát. A két érték háromféleképpen viszonyulhat egymáshoz, amit egymásba ágyazott if-ek segítségével különítünk el.
Az ellenőrzés eredményének kiírásához a MessageBox osztály Show osztálymetódusát használjuk.
Vissza a tartalomhoz